Що таке Explainer?
Explainer – пояснює новини.
Ми живемо у світі, який швидко змінюється. Інтернет-революція, технічні винаходи та проблеми екології породжують явища і тренди у нашому житті, які суспільство не встигає осмислити. Навколо нас забагато інформації, але замало контексту для її осмислення.
Ми живемо у війні: війна безпосередньо на фронті, у тилу, у наших комп’ютерах, вона повсюди. Ворог намагається знищити нас фізично, а коли це йому не вдається намагається підівати нашу віру у перемогу.
Ворог використовує усі доступні йому засоби інформаційної війни, щоб нас зламати, заплутати, спровокувати.
Саме тому Explainer пояснює контекст подій, явищ та трендів, які нас оточують у нашому новому світі після 24 лютого:
Що треба знати про хід бойових дій, як переосмислити російську культуру, що відомо про мирні переговори з РФ, як можна покарати Путіна та російське керівництво за численні воєнні злочини.
І ще багато тем, які ми порушуємо, щоб ви розуміли повістку дня.
Те, що відрізняє нас від Росії – це, зокрема, наше громадянське суспільство та невпинний демократичний поступ.
Тож ми не забуваємо писати і про освіту, екологію, гендерну рівність, ЛГБТ людей, вплив медіа на людину та інші теми, що впливають на суспільство загалом та сприять перетворенню нас на європейську демократичну державу.
Наші теми ми висвітлюємо крізь призму Цілей сталого розвитку людства, визначених у програмі розвитку ООН, які охоплюють такі сфери, як кліматичні зміни, економічна нерівність, інновації, стале споживання, мир і справедливість.
Прочитати наші матеріали ви можете як на сайті explainer.ua, так і на нашому Телеграм-каналі, у Facebook, Instagram та Twitter.
Що це за назва – explainer?
У контент-маркетингу експлейнером зветься коротке пояснювальне відео, завдання якого – розповісти все про компанію або наочно продемонструвати переваги продукту. У ширшому сенсі – це будь-яке невелике пояснювальне відео. Наприклад, ТАКЕ.
У ЗМІ експлейнерами почали називати не лише відео, але й окремий формат текстових матеріалів.
Популярним такий формат став після запуску американського видання Vox, чиї пояснювальні картки стали свого роду золотим стандартом пояснювальної журналістики.
Згодом в Vox відмовилися від вузького формату карток на користь графіки, відео, подкастів і власне пояснювального тексту.
Згодом експлейнерами почали називати будь-який особливим чином структурований матеріал, який прояснює ситуацію, пояснює контекст події. Наприклад, стаття, яку ви читаєте зараз, – це експлейнер, побудований за принципом “запитання-відповідь”.
Це означає, що всі матеріали будуть одного й того ж формату, як цей, що я читаю?
Ні. Формати пояснювальних матеріалів можуть бути різними: наприклад, стаття-список, або експертне інтерв’ю, завдяки якому ви зможете отримати пояснення від першої особи. Іноді найкращим поясненням якогось явища може бути серія фотографій, іноді навіть одна фотографія, а іноді коротке відео або поєднання тексту та інфографіки.
Наше головне завдання – не повідомляти, як більшість ЗМІ, про те, що відбулася якась подія і як ми її оцінюємо, – ми хочемо, щоб ви зрозуміли контекст і передумови того, що відбувається. Іншими словами, ЧОМУ ця подія відбулася. І тому ми готові використовувати найбільш вдалі формати для пояснення інформаційного порядку денного.
Хто фінансує Explainer?
Explainer створено приватним коштом його співробітників, і щоб проєкт продовжував функціонувати, ми намагаємося використовувати різноманітні методи монетизації.
У нас є окрема редакція нативних проектів ExplainerLab, яка у співпраці з рекламодавцями створює нативні проекти, займається контент-маркетингом та іншими партнерськими матеріалами.
Про наші принципи роботи з партнерським матеріалом ви можете прочитати ТУТ.
Іще ви можете допомогти ідеями для нових матеріалів. Для нас важливо, аби наші матеріали були для вас цікавими і корисними. Також нам важливо зрозуміти, які формати працюють, а які – ні, що можна поміняти в роботі редакції, а що працює добре.
Якщо ви хочете з нами співпрацювати або у вас виникли запитання пишіть нам: contact@explainer.ua